Naga reklama szokuje Polakow

 

Naga reklama szokuje Polaków

Zły wpływ widoków biustu i pośladków

Niektórzy nawet twierdzą, że takie kuszące wzrok widoczki powinny być zabronione. Najwięcej jest jednak skarg, na reklamy, które dotyczą dyskryminacji płciowej. Złego wpływu na nieletnich, obyczajowości i dobrego smaku, czyli w skrócie bielizny, seksu, biustu i pośladków.


 

Polska naga reklama. Jak spostrzegasz reklamy z nagą kobietą

Kobiety i mężczyźni inaczej to widzą. Temat wpływu nagości na oglądających reklamy

Komisja Etyki Reklamy w Warszawie

Tam od 10 lat trafiają skargi i protesty konsumentów na radosną pomysłowość twórców reklamy. A to, że reklama wprowadza w błąd, lub jest drastyczna. Dymiąca głowa starszej pani, która depcze wizerunek tradycyjnej polskiej babci. Zapytań, czy skoro na filmie chłopak w sklepie bierze do ręki rogalik i nie podchodzi do kasy, to znaczy, że rogal jest za darmo. Także ostrzeżeń, że talerz z zupą w reklamie stoi niebezpiecznie blisko krawędzi stołu, co grozi poparzeniem

Naga reklama szokuje Polaków

Pokazać wreszcie coś innego niż typową modelkę-wieszak w rajstopach na tle wodospadu. Stąd te wszystkie pomysły wykorzystywane od 2012 r. – modelka size plus, starsze aktorki, piosenkarka na wózku inwalidzkim, kobieta po mastektomii, aż w końcu Anna Grodzka. Ale ku jej zdziwieniu, okazało się, że ludzie widzą co innego: pulchna modelka to potężna blondyna z zadartą nogą, chyba bez majtek i z biustem, który wisi aż do samej podłogi; z kolei kobieta po mastektomii jest półnaga, zagraża psychicznemu i moralnemu rozwojowi dzieci, a poprzez odsłoniętą pierś bez sutka narzuca treści pornograficzne osobom, które sobie tego nie życzą. Czytaj więcej.

 




















































 

Polska naga reklama

Panowie zaczynają wędrówkę wzrokową po obrazie od twarzy modelki, a dopiero potem przechodzą do oglądania jej biustu. Z kolei panie najpierw przyglądają się piersiom, dopiero później ich wzrok ogniskuje się na twarzy.

Panowie przyglądają się twarzy modelki aż o 40 proc. dłużej, niż robiły to kobiety.

Z kolei uwaga kobiet skupiona była aż o 20 proc. dłużej na nogach modelki niż panowie.

Na zdjęciu przedstawiającym roznegliżowaną modelkę ubraną jedynie w sportowe buty, widać wyraźnie, jak nagość wpływa na dobór grupy docelowej podczas sprzedaży produktu. Oglądając tę nagą reklamę, kobiety wpatrywały się w buty aż o 36 proc. dłużej niż panowie.

W tym czasie mężczyźni przyglądali się jędrnej i połyskującej pupie. Ich uwaga skupiona była bowiem aż o 50 proc. dłużej na ten części obrazu niż w przypadku pań.

Komentarze